Посібник призначений для підготовки учнів 8-11 класів до олімпіади з німецької мови.
У збірнику містяться завдання-зразки для перевірки навичок аудіювання, читання, усного мовлення та письма І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади . Вони відповідають вимогам діючої програми з німецької мови для середніх загальноосвітніх закладів та віковим інтересам учнів 8-11 класів.
Збірник може бути використаний як дидактичний матеріал на уроках німецької мови для формування та контролю мовленнєвих навичок, а також для підготовки різноманітних конкурсів тощо. Ключі, наведені у кінці збірника, дозволять учням працювати індивідуально.
в) Інформаційна значимість (від 0 до 2 балів):

О балів налається за виконання письмової роботи в обсязі 0-10 речень для 10-11 класів, 0-9 речень - в 9 класі.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВСЕУКРАЇНСЬКІ УЧНІВСЬКІ ОЛІМПІАДИ З ІНОЗЕМНИХ МОВ
ВИМОГИ
ЩОДО СТРУКТУРИ ЗМАГАНЬ, РЕГЛАМЕНТУ ЇХ ПРОВЕДЕННЯ,
ЗМІСТУ ТА ХАРАКТЕРУ ЗАВДАНЬ ТА КРИТЕРІЇ
І НОРМИ ОЦІНКИ ЇХ ВИКОНАННЯ
СТРУКТУРА ЗМАГАНЬ
Змагання проводяться у три тури:
Перший - Аудіювання;
Другий - Визначення рівня усної мовленнєвої компетенції;
Третій - Читання і творча письмова робота.
ПЕРШИЙ ТУР АУДІЮВАННЯ
І. Регламент проведення туру і зміст завдань:
№ п/п(періодиТУРУ)
|
Тривалість
(хв.)
|
Зміст періодів і завдань
|
1
|
10
|
Організаційний період: розсаджування учнів (по одному за парту), ідентифікація учасників, перевірка наявності необхідних матеріалів та обладнання.
|
2
|
6
|
Привітання від членів журі, психологічне настроювання учасників, коротке нагадування про регламент та процедурні питання.
|
3
|
3
|
Перевірка акустичної комфортності, сприйняття звучання контрольного аудіозапису або голосу члена журі, який буде читати аудіотекст.
|
4
|
41
|
Аудіювання тексту (у запису або з голосу вчителя) та виконання завдань.
|
а
|
1
|
Інструкція до першої частини тесту.
|
б
|
2
|
Ознайомлення з першою частиною тесту (10 тверджень).
|
в
|
8
|
Перше пред'явлення тексту.
|
г
|
6
|
Виконання завдань першої половини тесту.
|
д
|
1
|
Інструкція до другої частини тесту.
|
є
|
3
|
Ознайомлення з другою частиною тесту. (10 питань і дистрактори).
|
ж
|
8
|
Друге пред'явлення тексту.
|
3
|
7
|
Виконання завдань другої половини тесту.
|
5
|
5
|
Збирання робіт учасників.
|
Разом
|
60
|
... ..
|
2. Вимоги до аудіотексту та характеру завдань
Учасникам пропонується текст тривалістю звучання до 8 хвилин. Темппред'явлення аудіотексту нормальний. Обсяг - півтори-дві сторінкистандартного друкованого аркуша (набір через 1,5 інтервали).
Аудіотекст повинен бути відносно сюжетно завершеним уривком оригінальної літератури художнього, науково-популярного або суспільно-політичного характеру.
Текст може містити 3-5% незнайомих слів, розуміння яких досягається на основі контексту або спільності коренів - слів іноземної та рідної мов. Незнайомі слова, про значення яких неможливо здогадатись, можуть бути виписані на дошці із їх значеннями, але не більше 3-х слів.
Аудіотекст пред'являється двічі у звукозапису або з голосу вчителя. Післяпершого прослуховування учасники виконують завдання першої частини тесту.Завдання складаються з 10 тверджень. Учасник у бланку для відповідізамальовує відповідний знак (+ або -).
Після другого прослуховування учасник виконує завдання другої частини тесту - запитання та чотири варіанти відповіді, позначені латинськими буквами А, В, С, О. Обсяг - 10 запитань.
Виконуючи цю частину тесту учасник замальовує ту літеру (А, В, С або Д), під якою стоїть, на його думку, варіант правильної відповіді.
Користуватись словниками або іншою довідковою літературою недозволяється. Тестові завдання роздаються учасникам на початку туру ізбираються лише після виконання завдань другої частини тесту. Користуватись ними під час звучання (читання) тексту дозволяється.
3. Необхідні матеріали, приладдя та обладнаний:
а) Аудіотекст, надрукований на комп'ютері.
б) Бланки для відповідей.
в) Тестові завдання.
г) Касетний магнітофон (потужність не нижче 3 Вт).
д) Касета Із текстом та інструкціями,є) Авторучки шарикові, крейда, дошка.
4. Оцінювання
Вартість кожного правильно виконаного завдання - 2 бали. Максимальна оцінка за тур - 40 балів. За виправлення знімається 50% вартості правильно виконаного завдання.
ДРУГИЙ ТУР ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ
1. Регламент проведення і зміст завдань:
№ п/п(періоди
туру)
|
Грива ЛІСТЬ(хе.)
|
Зміст періодів і завдань.
|
1
|
1
|
Організаційний період. До відповіді запрошується один учасник, який обирає тему/ситуацію. Ідентифікація учасника.
|
2
|
1
|
Підготовка до відповіді.
|
3
|
5
|
Відповіді учня: монологічне висловлювання, виклад фактичного матеріалу, участь у співбесіді на обрану тему (у тому числі ініціативне говоріння, постановка запитань до членів журі, адекватне реагування на їхні запитанім, обстоювання своєї позиції, думки, аргументування тощо).
|
4
|
3
|
Оцінювання відповіді членами журі.
|
Разом:
|
Примітка: Другий тур проводиться у 2 або З групах (в залежності відкількості учасників відповідного класу і загальної кількості членів підкомісії
журі).
2, Вимоги до процедури проведення туру та відповідей учасників:
Учасник після однохвилинної підготовки мас висловитись відповідно дозапропонованої ситуації. Комунікативне завдання вважається розв'язаним у разізмістової та функціональної відповідності висловлювання до ситуації,адекватності використання мовленнєвих зразків, а також нормативностімовлення учасника.
Після завершення монологічного повідомлення учень бере участь у співбесіді з членами журі, обсяг якої орієнтовно 10 реплік (по 5 з боку журі та учасника олімпіади).
Відповіді членів журі на запитання учасника не повинні бутиформальними, вони мають носити природний характер І бути зв'язані зконтекстом спілкування.
Монологічне висловлювання повинно відповідати ситуації, бути повним, послідовним, комунікативно спрямованим (містити особистіснІ оціночні фрази,власне ставлення учня до об'єкту висловлювання), лексично насиченим;правильно фонетично І граматично оформленим.
Запитання членів журі і учнів повинні бути різного типу. Уточнення І запит додаткової інформації не є окремим запитанням.
Відповіді учнів мають бути повними, вичерпними і конкретними, лексично насиченими, правильно фонетично і граматично оформленими.
Обсяг відповіді може бути різним, але відповідь повинна свідчити, що учень правильно розуміє запитання чи спонукання з першого пред'явлення і адекватно на них реагує.
Другий тур записується на магнітофон.
Користування двомовними словниками під час підготовки і відповіді не дозволяється.
3. Необхідні матеріали та обладнання:
а) Списки тем-ситуацій. Всього по 20 у кожному класі.
б) Білети з номерами тем.
в) Папір для чернеток (проштамповані аркуші).
г) Касетний магнітофон для кожної підкомісії журі.
д) Чотири 90-хвилинні касети для кожного класу.
4. Обсяг монологічного висловлювання:
9 кл. - не менше 15 речень.
10 кл. - не менше 18 речень.
11 кл. - не менше 20 речень.
5. Коментар до критеріїв оцінювання:
1) Зміст повідомлення:
1) Зміст повідомлення:
а) Повнота розкриття теми (від 1 до 3 балів).
б) Комунікативна спрямованість (від І до 3 балів).
в) Інформаційна значимість повідомлення (від О до 2 балів).
а) Повнота розкриття теми (від 1 до 3 балів):
З бали надаються за достатнє за обсягом висловлювання, яке відповідаєзазначеній темі, розкриває її логічно та послідовно, містить власну думку.
2 бали надаються за посереднє за обсягом висловлювання, яке відповідає
зазначеній темі, розкриває ЇЇ логічно та послідовно.
зазначеній темі, розкриває ЇЇ логічно та послідовно.
1 бал надається за недостатнє за обсягом висловлювання, яке відповідаєзазначеній темі, але не розкриває її логічно та послідовно.
б) Комунікативна спрямованість (від І до 3 балів):
3 бали надаються за висловлювання, яке повністю відповідає ситуації
спілкування, містить особистіснІ оцінюючі фрази, передає власне ставленняучня до об'єкту висловлювання.
спілкування, містить особистіснІ оцінюючі фрази, передає власне ставленняучня до об'єкту висловлювання.
2 бали надаються за висловлювання, яке повністю відповідає ситуаціїспілкування, містить особистіснІ оцінюючі фрази, але неадекватно передає
ставлення учня до об'єкту висловлювання.
ставлення учня до об'єкту висловлювання.
І бал надається за висловлювання, яке не повністю відповідає ситуації спілкування, не містить особистісних оцінюючих фраз, не передає власного ставлення учня до об'єкту висловлювання.
2 бали надаються за адекватне і достатнє використання країнознавчогоматеріалу, своїх знань з інших дисциплін на підтримку власних міркувань абодля посилення естетичного рівня викладу.
1 бал надається за не зовсім адекватне та недостатнє використаннякраїнознавчого матеріалу, своїх знань з інших дисциплін на підтримку власних
міркувань або для посилення естетичного рівня викладу.
міркувань або для посилення естетичного рівня викладу.
0 балів надається за відсутність інформаційної значимості
висловлювання.
висловлювання.
2) Лінгвістична компетенція (20 балів):
а) Вимова (звуки, інтонація, темп) (від 1 до 4 балів).
б) Лексичний запас (від 1 до 6 балів).
в) Функціональна адекватність (від 1 до 2 балів).
г) Граматична правильність (від 1 до 8 балів),
а) Вимова (від І до 4 боліє):
4 бали надаються за нормативний рівень вимови всіх звуків іноземноїмови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
3 бали надаються за нормативний рівень вимови важких звуків іноземної
мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
2 бали надаються за частково ненормативний рівень вимови важкихзвуків та не завжди правильне інтонаційне оформлення мовлення.
1 бал надається за переважно ненормативний рівень вимови важких
звуків та неправильне інтонаційне оформлення мовлення.
звуків та неправильне інтонаційне оформлення мовлення.
б) Лексичний запас (від 1 до 6 балів):
6 балів надаються за високу лексичну насиченість, різноманітністьвжитих структур, кліше, виразів, ідіом, точність епітетів, порівнянь тощо.
5 балів надаються за достатню лексичну насиченість, різноманітністьвжитих-структур, кліше, виразів, ідіом тощо.
4 бали надаються за посередню лексичну насиченість, різноманітністьвжитих структур, кліше, виразів тощо.
3 бали надаються за посередню лексичну насиченість, одноманітністьвжитих структур, кліше, виразів.
2 бали надаються за недостатню лексичну насиченість, одноманітністьвжитих структур, кліше, виразів.
1 бал надається за недостатню лексичну насиченість, одноманітністьвжитих структур, відсутність вжитих кліше, виразів, ідіом тощо.
в) Функціональна адекватність:
2 бали надаються за достатню функціональну адекватність вжитихлексичних одиниць, структур тощо.
1 бал надається за недостатню функціональну адекватність вжитихлексичних одиниць, структур, тощо.
г) Граматична правильність (від 1 до 8 балів):
8 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення і адекватність вживання граматичних форм, достатню різноманітність вжитих граматичних структур.
7 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення і адекватність вживання граматичних форм, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
6 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення, але незначні порушення адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
5 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
4 бали надаються за часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
З бали надаються за часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, недостатню різноманітність вжитих граматичних структур.
2 бали надаються за недодержання правил порядку слів у реченні, значніпорушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які впливають на акт комунікації, недостатню різноманітність вжитих граматичних структур.
1 бал надається за недодержання правил порядку слів у реченні, значні
порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичнихформ, які впливають на акт комунікації, одноманітність вжитих граматичних
структур.
порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичнихформ, які впливають на акт комунікації, одноманітність вжитих граматичних
структур.
д) Заохочувальний бал (вибірково від 1 до 2 балів):
2 бали надаються вибірково за ініціативність, емоційність та
експресивність висловлювання, якщо не сприяє реалізації рівня сформованостіусної мовленнєвої компетенції.
експресивність висловлювання, якщо не сприяє реалізації рівня сформованостіусної мовленнєвої компетенції.
1 бал надається вибірково за емоційність та експресивністьвисловлювання, якщо не сприяє реалізації рівня сформованості усноїмовленнєвої компетенції.
Загальна сума балів: від 6 до ЗО балів у відповідності до критеріїв, які наведені вище.
третій тур читання та творча письмова робота
Регламент проведення та зміст завдань:
| ||
№ п/п(періодитуру)
|
Тривалі
сть (хв)
|
Зміст періодів і завдань
|
І
|
60
|
Читання
|
1
|
5
|
Організаційний період: розсаджування учнів (по одному за парту), ідентифікація учасників, перевірка наявності необхідних матеріалів та обладнання.
|
2
|
5
|
Привітання від членів журі, психологічне настроювання учасників, коротке нагадування про регламент та процедурні питання.
|
3
|
45
|
Виконання завдання туру: читання текстів, виконання пІслятекстових тестів.
|
4
|
1
|
Попередження про завершення роботи.
|
5
|
4
|
Збирання робіт учасників.
|
Ц
|
ЗО
|
Перерва.
|
11
|
60
|
Творча письмова робота
|
1
|
10
|
Організаційний період: перевірка наявності необхідних матеріалів, психологічне настроювання учасників, коротке нагадування про регламент та процедурні питання.
|
2
|
45
|
Виконання завдань туру: вибір учасниками проблемної теми/ситуації (однієї з трьох); обміркування проблеми; написання розгорнутої відповіді з коментарем, міркуваннями, аналізом, оцінкою та прикладами.
|
3
|
1
|
Попередження про завершення роботи.
|
4
|
4 ІЗбирання робіт.
| |
ЧИТАННЯ
/. Вимоги до процедури проведення туру та характеру завдань
Учасників розсаджують по одному за парту.
Перевірка рівня сформованостІ умінь читання здійснюється за допомогою 5 невеликих за обсягом (приблизно 800-1200 др. знаків кожний) завершених засюжетом і змістом тексті в/повідомлень.
Загальний обсяг текстів: 9 кл. - 4000 д. з., 10 кл, — 5000 д. з., II кл. -6000 д. з.
Учні читають мовчки запропоновані тексти, які є єдиними для всіх учасників відповідного класу. Тексти можуть бути уривками з оригінальної художньої, суспільно-політичної або науково-популярної літератури.
Текст має бути цільним і зв'язним, сюжетно завершеним.
Допускається у текстах наявність 3-5% незнайомої лексики, розуміння якої досягається на основі контексту або спільності коренів в іноземній та рідній мовах.
Після опрацювання кожного з 5 текстів учасник виконує тест, якийскладається з 4-8 запитань до відповідного тексту та варіантів відповідей, з яких тільки одна є правильною.
Учень обирає правильний, на його думку, варіант і замальовує букву А, В, С або Д, під якою він поданий. Загальна кількість запитань у кожному класі - 30.
Текст і післятекстовий тест знаходяться на одній сторінці. Користуватисьсловниками не дозволяється.
2. Необхідні матеріали та обладнання:
а) Тексти із тестами - орієнтовний обсяг по 5-6 сторінок на кожного учня,
б) Бланки для відповідей.
в) Авторучки.
г) Дошка та крейда.5. Оцінювання
Кожна правильна відповідь оцінюється в І бал. Виправлена відповідь оцінюється в 0,5 бала. Максимальна кількість балів - 30.
ТВОРЧА ПИСЬМОВА РОБОТА
/. Вимоги до процедури проведення туру та характеру завдань:
Під час 30-хвилинної перерви учні мають вийти із приміщення.
Учням пропонуються завдання, які вони мають розв'язати, виходячи ізвласного досвіду і рівня писемної мовленнєвої компетенції. Вони орієнтовані на зону інтересів учасників, спонукають їх до письмового висловлення життєвої і громадської позиції, ставлення до тих чи інших фактів або осмислення певних проблемних ситуацій.
Учням кожного класу пропонується по три проблемні ситуації. Вони мають у межах рекомендованого обсягу творчої роботи (не менше 20 речень) дати розгорнуту відповідь.
Користуватись двомовними словниками дозволяється.
Виходити під час виконання завдань туру не дозволяється.
2. Необхідні матеріали, приладдя та обладнання:
а) Аркуші з трьома проблемами для кожного учасника.
б) Аркуші для виконання роботи - подвійні, проштамповані.
в) Папір для чернеток.
г) Авторучки.
л) Дошка та крейда, є) Двомовні словники.
3. Обсяг письмової роботи:
9 кл. - не менше І 8 речень.
10 кл. - не менше 20 речень.
11 кл. - не менше 20 речень.
4. Коментар до критеріїв оцінювання:
1) Обсяг письмового повідомлення (від Одо 2 балів)
2 бали налаються при виконанні нижньої границі рекомендованого обсягу, тобто 20 речень в 10 і 11 класах, 18 речень - в 9 класі.
1 бал налається при виконанні письмової роботи в обсязі 11-19 речень в 10-1 і класах, 10-17 речень - в 9 класі.
2) Зовнішній вигляд і структура (від 0 до 2 балів)
2 бали надаються за чистий і акуратний зовнішній вигляд роботи,дотримання правил орфографічного режиму (поля, абзаци), побудова твору(експозиція, розкриття теми, висновки).
ї бал надається за недостатньо акуратний зовнішній вигляд роботи,незначне порушення правил орфографічного режиму (поля, абзаци), частковенедотримання структури твору (нечітке визначення експозиції, висновків тощо).
0 балів надається за неакуратний зовнішній вигляд роботи, значнепорушення правил орфографічною режиму (поля, абзаци), недотриманняструктури твору (відсутність експозиції або висновків).
3) Повнота розкриття змісту (від Одо 6 балів)
6 балів надаються за достатність обсягу для розкриття теми, повнувідповідність змісту до завдання творчої роботи, достатню інформативнунасиченість, художньо-естетичне вираження.
5 балів надаються за достатність обсягу для розкриття теми, повнувідповідність змісту до завдання творчої роботи, достатню інформативнунасиченість.
4 бали надаються за достатність обсягу для розкриття теми, повнувідповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативнунасиченість.
3 бали надаються за достатність обсягу для розкриття теми, неповну
відповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативнунасиченість.
відповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативнунасиченість.
2 бали налаються за недостатність обсягу для розкриття теми, неповнувідповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативнунасиченість.
1 бал надається за недостатність обсягу для розкриття теми, неповнувідповідність змісту до завдання творчої роботи, недостатню інформативнунасиченість.
0 балів надасться за недостатність обсягу для розкриття теми, повну невідповідність змісту до завдання творчої роботи, недостатню інформативнунасиченість.
4) Лексична насиченість (від 2 до 8 балів)
8 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким вінкористується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів, епітетів,порівнянь, з'єднувальних кліше, високу різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
7 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він
користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів,
користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів,
з'єднувальних кліше, високу різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
6 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким вінкористується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів,з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей
ТОЩО.
5 балів надаються за посередній лексичний запас учня, яким вінкористується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів,
з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей
з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей
ТОЩО.
4 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким вінкористується при написанні твору, недостатність вживання з'єднувальнихкліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
3 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким він
користується при написанні твору, відсутність з'єднувальних кліше,недостатню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
користується при написанні твору, відсутність з'єднувальних кліше,недостатню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
2 бали надаються за недостатній лексичний запас учня, яким війкористується при написанні твору, відсутність з'єднувальних кліше,
недостатню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
недостатню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
5) Рівень розвитку граматичної компетенції (від 0 до 10 балів)
за орфографію —- віл 0 до 3 балів
за морфологію - від 0 до 4 балів
за синтаксис — від 0 до 3 балів
10 балів надаються при відсутності орфографічних, морфологічних ісинтаксичних помилок або при наявності 1-2 несуттєвих помилок, які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо).
9 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок, які порушують акт комунікації (2 бали), відсутності морфологічних (4 бали) та синтаксичних помилок (3 бали).
8 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних помилок (множина Іменників, часові форми дієслів тощо) (З бали), відсутності синтаксичних помилок (3 бали).
7 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали),1-2 морфологічних помилок (2 бали). 1 синтаксичної помилки (порядок слів уреченні, порушення у побудові складнопідрядних і складносурядних реченьтощо) (2 бали).
6 балів надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал),1-2 морфологічних помилок (3 бали), 1 синтаксичної помилки (2 бали).
5 балів надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал).3-4 морфологічних помилок (2 бали). 1 синтаксичної помилки (2 бали).
4 бали надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал),3-4 морфологічних помилок (2 бали). 2 синтаксичних помилок (1 бал).
3 бали надаються при наявності 6 і більше орфографічних помилок
(О балів), 3-4 морфологічних помилок (2 бали), 2 синтаксичних помилок (1 бал). 2 бали надаються при наявності 6 і більше орфографічних помилок (0 балів). 5-6 морфологічних помилок (1 бал), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
1 бал надається при наявності 6 і більше морфологічних помилок(0 балів), 7 і більше морфологічних помилок (0 балів), 2 синтаксичних помилок
(1 бал).
(1 бал).
0 балів налається при наявності великої кількості орфографічних,
морфологічних, синтаксичних помилок, які повністю порушують акткомунікації.
морфологічних, синтаксичних помилок, які повністю порушують акткомунікації.
6) Заохочувальний бал (0-2 бали)
2 бали налаються вибірково за оригінальність твору, використання
епіграфу, посилань на висловлювання визначних діячів, цитат, приклалиі періодичних видань тощо.
епіграфу, посилань на висловлювання визначних діячів, цитат, приклалиі періодичних видань тощо.
1 бал надається вибірково за оригінальність твору, прикладиі періодичних видань тощо.
Загальна сума балів: від 2 до ЗО у відповідності до критеріїв, якінаведені вище.